PRETRAGA GUMA

Sistemi za praćenje pritiska u pneumaticima

Sistemi za praćenje pritiska u pneumaticima

Kako bismo bili u koraku sa aktuelnim informacijama i dešavanjima u auto-moto svetu, od kojih posebnu pažnju posvećujemo sigurnosti u vožnji i na putevima, prisustvovali smo seminaru Vulco Goodyear grupacije na temu sistema koji vrše praćenje pritiska u pneumaticima tokom vožnje. U daljem tekstu, pokušaćemo da prenesemo stečeno znanje, te da i Vas upoznamo sa ovim sistemima i njihovoj budućoj pojavi na svetskom i lokalnom tržištu...

Pomenuti sistemi skraćeno se zovu T.P.M.S. što znači, Tyre Pressure Monitoring System, odnosno, na srpskom, sistemi za praćenje pritiska u pneumaticima.

 

ZAŠTO TREBA KORISTITI T.P.M.S. ?

Dva su dovoljno dobra razloga:

1. Da izbegnemo oštećenje pneumatika i vozila,

2. ono što je još važnije, zvog Vaše sigurnosti.

 

POSLEDICE NEPRAVILNOG PRIRISKA U PNEUMATICIMA

Iako nema vidnih oštećenja na pneumatiku, mesečno se gubi 3 - 6 % pritiska, što za posledicu može imati:

- Povećanje potrošnje goriva za 5 - 10 %

- Povećanje potrošnje pneumatika i do 50%

T.P.M.S. uređajima ovo se može izbeći jer on prati pritisak umesto vas.

Posledice nepravilnog pritiska u gumama

TIPOVI T.P.M.S.

U osnovi, ovi uređaji se dele na:

- Direktne i

- indirektne.

Direktni se sastoje od senzora koji se nalae na svakom točku/felni i direktno su povezani preko radio signala sa prijemnikom koji se nalazi negde na automobilu i šalje podatke do bord kompjutera. Ovi sistemi prate: - temperaturu, - stanje baterije, - konkretan pritisak na točku, - istoriju senzora od instalacije.

Senzori za merenje pritiska u gumama - direktni

Indirektni sistemi rade po principu merenja broja obrtaja svakog točka preko ABS senzora, odnosno, nepostojaćnje senzora u pneumaticima ne daje informacije o pritisku već samo upozorava kada je pritisak opao, i to ne odmah, već u toku vožnje. Drugim rečima, kada se pritisak u pneumatiku smanji, povećava se brzina rotacije točka i smanjuje radijus gume. 

Senzori za merenje pritiska u gumama - indirektni

Pored navedenih, mane ovih sistema su:

-Ne meri pritisak u rezervnom točku,

-Ne prikazuje koji je tačan pritisak,

-Slaba preciznost podataka

-Neaktiviranje upozorenja ukoliko se na istoj osovini oba pneumatika izduvaju ili budu pod nepravilnim pritiskom

 

PRISUTNOST OVIH SISTEMA U VOZILIMA

- Po regulativi EU broj 661/2009 od 01.11.2014. godine svi proizvođači ugrađuju jedan od TPMS sistema u svoje automobile.

- Sve više automobila, osim po ovoj regulativi, ima ugrađen TPMS sistem.

 

SENZOR VENTILI 

Senzori za merenje pritiska u gumama - senzori

Senzor ventili se dele na:

- Ogirinalne ventile proizvođača vozila

- Univerzalne ventile

Senzori za merenje pritiska u gumama - izgled

U odnosu na originalne ventile proizvođača, univerzalni ventili pokrivaju mogućnost ugradnje na  98% vozila, što ih čini pristupačnijim.

 

Ukoliko na Vašem vozilu nemate ugrađene ove senzore, a prepoznajete potencijal njihove primene koja svakako utiče na povećanje sigurnost u vožnji, možete nas kontaktirati po ovom pitanju uz dostavljanje informacija o automobilu koji vozite (marka, model, godište) kao i tipu felni koje se na njemu nalaze, kako bismo Vam na osnovu upita formirali odgovarajuću ponudu.

KEDI Vam želi sigurnu vožnju!

Pretraga guma
fb-pixel